
Technik reklamy
Technikum reklamy zapewnia szeroki zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Absolwent technikum organizacji reklamy posiada umiejętności z zakresu podstawy rysunku, kompozycji, malarstwa oraz fotografii, ma wiedzę na temat historii sztuki, różnych dziedzin sztuki i środków przekazu artystycznego.
Zdobycie tych umiejętności w cyklu kształcenia pozwala nie tylko na ocenę walorów estetycznych i testowanie projektów, ale i na samodzielne tworzenie wizualnych środków reklamy. W procesie edukacyjnym kładziony jest nacisk na kształtowanie takich cech i postaw jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej.
Cykl kształcenia trwa 5 lat.
Kończąc szkołę masz dyplom technika reklamy.
Kwalifikacje zawodowe:
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego;
- PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową;
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego;
Języki obce:
angielski,
niemiecki.
Matematyka
Język angielski
W technikum reklamy uczysz się wielu różnorodnych rzeczy, poznasz zarówno teorię reklamy, jak i praktyczne umiejętności przydatne na rynku pracy. To kierunek łączący kreatywność i technologię.
Najważniejsze rzeczy, których się nauczysz:
- Grafika i projektowanie:
- podstawy grafiki komputerowej (np. w programach typu CorelDraw, Canva),
- skład materiałów reklamowych (ulotki, plakaty, banery, wizytówki),
- tworzenie identyfikacji wizualnej marki (logo, kolory, typografia).
- Marketing i reklama:
- podstawy marketingu (strategie, targetowanie, segmentacja rynku),
- planowanie kampanii reklamowych (od pomysłu po realizację),
- psychologia reklamy – jak działa przekaz i jak wpływa na odbiorcę,
- analiza rynku i potrzeb konsumentów,
- tworzenie budżetów reklamowych.
- Copywriting i komunikacja:
- pisanie tekstów reklamowych (slogany, hasła, opisy produktów),
- redagowanie treści na ulotki, social media,
- komunikacja interpersonalna i zasady prowadzenia rozmów z klientem.
- Social media i nowe media:
- tworzenie treści na platformy takie jak Instagram, TikTok, Facebook,
- podstawy reklamy internetowej (Facebook Ads, Google Ads),
- zarządzanie profilami firm i marek · Analiza wyników kampanii (np. zasięgi, zaangażowanie).
- Multimedia i produkcja:
- podstawy tworzenia i montażu filmów reklamowych.
Dodatkowo w klasie 3 i 4 odbywają się czterotygodniowe praktyki zawodowe, to świetna okazja, żeby zobaczyć, jak wygląda praca „w realu”.
- podstawy tworzenia i montażu filmów reklamowych.
Po ukończeniu tego technikum jest kilka różnych ścieżek rozwoju, w zależności od tego, co Cię najbardziej interesuje możliwa jest:
- Dalsza edukacja – studia kierunkowe, żeby pogłębić wiedzę teoretyczną i praktyczną np. marketing i reklama, grafika komputerowa/projektowanie graficzne, zarządzanie.
- Praca zawodowa na stanowiskach tj. asystent w agencji reklamowej, grafik komputerowy (jeśli dobrze czujesz się w programach graficznych), handlowiec/ doradca ds. marketingu, itp.
- Rozpoczęcie własnej działalności – rozwiązanie dla osób najbardziej przedsiębiorczych.